Sună la Arcadia

Policlinica Arcadia Cicoarei
Centrul Medical Arcadia Sărărie
Spitalul Multidisciplinar Arcadia
Spitalul de Cardiologie Intervențională

Informații și programări
Call center: 0232 920
Număr valabil pentru apelurile internaționale:
004 0232 20 2000
004 0758 100 700

Servicii spitalizare general
Birou consiliere pacienți: 0232 20 2002

Servicii spitalizare cardio
0755 100 718

CENTRUL DE IMAGISTICĂ MEDICALĂ ARCADIA

Informații și programări
0232 222 366 / 0232 222 566

Știința Arcadia

De ce să nu-ți fie frică de anestezie

AnesteziaAnestezia reprezintă cea mai frecventă temere a unui pacient care urmează să fie operat. De ce, mă întreb... De ce nu îl sperie operația? La anestezie nu te taie nimeni. Nu îți scoate nimeni nimic. Te înțeapă doar cu niște ace subțiri, ca să nu simți ce urmează, adică durerile și disconfortul intervenției chirurgicale. Indiferent de tipul anesteziei (generală, locoregională sau locală), scopul este unul singur: confortul bolnavului. De fapt, confortul bolnavului și confortul chirurgului. Și atunci, de ce să-mi fie teamă de anestezie? Pentru că mi-e teamă de necunoscut, mi-e teamă de ce nu pot să îmi imaginez. Puțini realizează însă că anestezia a devenit una dintre cele mai sigure specialități medicale și a dobândit standarde noi de performanță.

Dezvoltarea tehnicii a permis multiple aplicații și în medicină, aplicații care garantează astăzi un nivel maxim de confort, în condiții de maximă siguranță. Ne bucurăm că spitalul Arcadia este aliniat acestor standarde moderne de dotare. Monitoarele de ultimă generație cu care sunt dotate sălile de operație de la Arcadia, aparatele de anestezie performante de care beneficiem, instrumentele de securizare a căii aeriene, materialele de unică folosință și anestezicele de la producători cu recunoaștere internațională, toate au scopul de a asigura confortul și siguranța pacientului chirurgical intraanestezic, în timpul intervenției și în timpul recuperării postoperatorii.

Unitățile de terapie intensivă Arcadia beneficiază și ele de monitoare performante, de paturi adaptate nevoilor speciale ale pacienților operați, de aparate de ventilație mecanică și de dispozabile și medicație care nu fac altceva decât să ajute echipa de specialiști ATI (foarte bine pregătiți, cu experiență, întotdeauna binedispuși și atenți față de nevoile pacientului) să ofere pacientului operat suport complet în perioada de după intervenție, caracterizată de inevitabile neplăceri la nivel fizic și, de multe ori, și din punct de vedere psihologic.

Și atunci, de ce să îmi fie frică de anestezie?

Consultul preanestezic – totul despre pacient
Consultul preanestezic este o întâlnire între anestezist și pacient, programată de preferat cu câteva zile / săptămâni înainte de intervenția chirurgicală. Scopurile consultului sunt:

  • Să furnizeze anestezistului informații cu privire la istoricul medical al pacientului

Primele întrebări în cadrul interviului se referă la datele de identificare ale pacientului (nume, vârstă), datele antropometrice (înălțime, greutate), antecedentele personale (anestezii, intervenții chirurgicale, alergii, afecțiuni infecțioase, cardiovasculare, respiratorii, digestive, renale, neurologice, endocrine și alte probleme medicale semnificative), tratamentele pe care pacientul le urmează sau le-a urmat și care pot afecta evoluția pre-, intra- și postanestezic. Importante sunt și antecedentele familiale, în special problemele apărute în legătură cu anestezia.

  • Efectuarea unui examen clinic

Examenul fizic este orientat pe problemele specifice de sănătate ale pacientului, ca și pe aspectele aferente procedurilor anestezice. Tot acum medicul anestezist realizează și evaluarea probelor imagistice disponibile (radiografii, ecografii, examene IRM sau CT etc.) și a probelor de laborator (hemoglobină, hematocrit etc.) ale pacientului respectiv.

În urma acestei evaluări se stabilește statusul medical al pacientului la data respectivă și, în consecință, capacitatea acestuia de a trece cu bine printr-o experiență anestezico-chirurgicală, pacientul fiind inclus într-o clasificare internațională a riscului anestezic (ASA - American Society of Anesthesiologists).

  • Să furnizeze pacientului informații cu privire la procedurile anestezice disponibile

În funcție de intervenția chirurgicală și de riscurile specifice ale fiecărui pacient, anestezistul poate propune una sau mai multe tipuri de anestezii. Pentru fiecare procedură în parte, pacientul va primi toate informațiile relevante, inclusiv riscurile și beneficiile care rezultă, în așa fel încât, la final, să fie posibilă stabilirea de comun acord a celei mai potrivite proceduri anestezice pentru pacient.

Toate aceste discuții au ca finalitate nu numai o atitudine medicală mutual acceptată, dar și crearea unei legături psihologice între anestezist și pacient, legătură care ar putea constitui partea cea mai importantă, baza unei experiențe anestezice reușite.

Consultul preanestezic înlătură astfel riscul acelui „dacă aș fi știut…” al pacientului neinformat, care constată ulterior că anestezia a fost „mult mai ușoară decât am crezut”, dar evită și acel „dacă aș fi știut…” al anestezistului care ar începe o procedură fără să fie pe deplin informat asupra stării de sănătate a pacientului și care s-ar putea confrunta intraoperator cu probleme uneori foarte serioase, din cauza acestei carențe.

În urma unui consult preanestezic reușit, la finalul experienței anestezico-chirurgicale, atât pacientul cât și anestezistul vor putea spune, mulțumiți, „Ce bine că am știut!”.

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta trebuie să fii autentificat.

Autentifică-te sau crează un cont nou