Articole medicale

21.07.2015

„Pacienții fac întotdeauna diferența”

Medic primar Anestezie şi Terapie Intensivă Bogdan Tutuianu1. Mulți dintre pacienții Arcadia mărturisesc că își amintesc cu plăcere de sprijinul primit din partea dumneavoastră înainte de operație, de atitudinea calda, deschisa și de umorul autentic, care „spulberă” orice teamă.
Cât de importantă este interacțiunea pacient-medic în succesul actului medical?

Rolul medicului anestezist contează nu numai preoperator, ci, evident, și în perioada intra și postoperatorie.
E bine să știi că ești o persoană plăcută, că inspiri încredere, dar acesta este numai începutul. Mi-aș dori ca după operație, pacientul să își aducă aminte de mine drept omul care l-a susținut psihologic cu pricepere și totodată, medicul ce i-a ținut viața în mâini cu aceeași iscusință. Așadar, relația medic - pacient este întotdeauna foarte importantă, iar în contextul unei intervenții chirurgicale, cu atât mai mult. Cunoașterea și încrederea reciprocă creează un mediu de liniște și asigură cooperararea celor două entități implicate - medic și pacient - în vederea obținerii celui mai bun rezultat posibil în circumstanțele date.

2. Care sunt cele mai plăcute „ingrediente” ale profesiei de medic anestezist? Dar cele mai dificile?

Cele mai plăcute? Interacțiunea cu pacientul, reușitele. La polul opus - nereușitele.

3. Cum arată o zi în departamentul de  Anestezie și Terapie Intensivă Arcadia, pe care-l coordonați?

Dinamică: intervenții chirurgicale la adulți și copii, proceduri gastroenterologice și ginecologice care necesită anestezie, nașteri și consulturi preanestezice, în cadrul cărora medicii anesteziști intervievează pacienții si le expun opțiunile adecvate intervenției pentru care sunt programați. Deși „agenda” zilei poate părea asemănătoare, pacienții fac întotdeauna diferența - fiecare cu propriul set de nevoi, așteptări, temeri, năzuințe pe care trebuie să le intuim și la care trebuie sa răspundem.