Articole medicale

01.04.2020

Telemedicina: diagnosticul și monitorizarea afecțiunilor endocrine

Dr. Alina Lupu

Medic primar Endocrinologie

Telemedicina: diagnosticul și monitorizarea afecțiunilor endocrine

În contextul epidemiologic actual, dar nu numai, telemedicina este cea mai simplă și sigură cale pentru pacienți de a accesa servicii medicale de calitate. Comunicarea cu medicii se realizează, astfel, rapid și eficient. În prezent, telemedicina asigură pacienților suport medical specializat de la distanță și, de asemenea, se dezvoltă accelerat pentru a corespunde exigențelor actuale și viitoare ale medicinei.

În ceea ce privește afecțiunile din sfera endocrinologică, serviciile medicale la distanță sunt foarte utile în cazul afecțiunilor cronice, deja diagnosticate, pentru monitorizarea și ajustarea schemei de tratament, dar și pentru stabilirea unui diagnostic, după efectuarea investigațiilor indicate în acest scop. Transmiterea documentelor care conțin rezultatele analizelor de laborator recomandate (uzuale sau dozări hormonale) și ale investigațiilor imagistice (ultrasonografie, CT, IRM) precede comunicarea cu medicul endocrinolog și respectă întru totul legislația privind confidențialitatea datelor.

Pacienții cu afecțiuni endocrine cronice (tiroidiene, hipofizare, tulburări ale metabolismului calciului, osteoporoza, tulburări de ciclu menstrual) pot accesa serviciile de telemedicină pentru a primi, conform diagnosticului, recomandări și tratament. Pentru afecțiunile tiroidiene sunt indicate controale periodice care să cuprindă reevaluarea bilanțului hormonal (în hipertiroidie la 1-3 luni, în hipotiroidie la 6 luni sau la nevoie) precum și efectuarea/repetarea efectuării ecografiei tiroidiene, mai ales dacă apar modificări de aspect și dimensiune ale regiunii anterioare a gâtului sau simptome de compresiune locală. Diagnosticarea și tratamentul adecvat, corect monitorizat, limitează pe termen lung apariția complicațiilor.

Telemedicina facilitează, prin intermediul tehnologiei, interacțiunea medic-pacient în timp real și reprezintă alternativa optimă atunci când consultația în cabinet nu este posibilă.

Mai multe detalii despre cel mai nou serviciu medical lansat de Arcadia pot fi găsite pe pagina dedicată: https://www.arcadiamedical.ro/arcadialine.

Pentru programări, pacienții au la dispoziție numărul de telefon 0232 920, Call Center Arcadia.

Powered by Froala Editor