Întrebări frecvente

Programări

1. Cum pot să fac o programare la Arcadia?

Cum pot să fac o programare la Arcadia?

Există două posibilități de a vă programa pentru un serviciu medical la Arcadia:

  • Sunați la numărul unic de Call Center – 0232 920. Operatorii Arcadia vă vor prelua datele personale și vă vor ajuta să stabiliți o dată convenabilă pentru programare, la medicul și specialitatea dorite.
  • Accesați formularul „Vreau o programare” de pe site-ul www.arcadiamedical.ro, completând datele personale, medicul și/sau specialitatea dorite. Veți fi contactat în cel mai scurt timp de un operator Arcadia pentru confirmarea programării.
2. Ce medici de specialitatea X găsesc la Arcadia?

Puteți consulta echipa medicală pe site sau apelând numărul de Call Center – 0232 920. Operatorii noștri vă pot comunica medicii disponibili pe o anumită specialitate.

3. Cum pot anunța dacă doresc să renunț la o programare sau să modific data/ora acesteia?

În aceste situații, vă rugăm să sunați la numărul de Call Center  - 0232 920.  După preluarea numelui dvs., un operator Arcadia va anula programarea sau o va modifica, în funcție de dorința dvs. și disponibilitatea în programul medicilor.

4. Cu cât timp înainte de ora programării trebuie sa sosesc la Arcadia?

Vă rugăm să sosiți cu 10 minute înainte de ora programării, pentru a vă fi preluate datele la recepție.

5. Ce documente trebuie să prezint la recepție înainte de a intra la consultație?

Vă rugăm să aveți la dumnavoastră cartea de identitate, certificatul de naștere (în cazul copiilor), cardul de sănătate (dacă accesați servicii cu decontare CAS), biletul de trimitere (dacă este cazul), cardul de asigurat (dacă accesați servicii prin intermediul unor firme de asigurări partenere Arcadia), documente medicale recente ce au legătură cu motivul prezentării.

Localizare și program Arcadia

1. Care este programul spitalului?

Spitalul Arcadia este deschis permanent, fiind asigurate linii de gardă pentru ATI, Obstetrică-Ginecologie, Pediatrie, Neonatologie.

2. Care este programul policlinicii?

Atât Policlinica Cicoarei (str. Cicoarei nr. 2, cât și Centrul Medical Sărărie (Str. Sărărie, nr. 38), sunt deschise după următorul program: luni - vineri între orele 8:00 - 20:00, sâmbătă între orele 8:00 - 14:00.

3. Care este programul farmaciei Fiterman din cadrul policlinicii Arcadia (str. Cicoarei nr. 2)?

Farmacia Fiterman din cadrul Policlincii Arcadia Cicoarei este deschisă de luni - vineri între orele 8:00 - 20:00, sâmbătă între orele 8:00 - 14:00.

4. Unde sunt localizate sediile Arcadia?

Vă rugăm să consultați pagina de contact, pentru a obține indicații detaliate.

5. Care sunt datele de contact ale centrelor Arcadia?

Vă rugăm să consultați pagina de contact.

6. Cu ce mijloc de transport pot ajunge în str. Cicoarei nr. 2? Îmi puteți oferi un punct de reper?

Puteți ajunge în cartierul Mircea cel Bătrân cu autobuzele 28, 47 sau 44. Ulterior, parcurgeți aproximativ 200 m. pe strada Sarmisegetuza și traversați pasajul pietonal peste Bahlui (aproximativ 30 m.) Spitalul Multidisciplinar și Policlinica Cicoarei sunt amplasate chiar lângă Ștrandul Municipal Iași.

7. Cu ce mijloc de transport pot ajunge în str. Sărărie nr. 38? Îmi puteți oferi un punct de reper?

Puteți ajunge în stația Târgu Cucu cu autobuzele 18, 20, 28, 41, 42, 43, 43c, 46 și 50. De aici parcurgeți aproximativ 400 m pe str. Sărărie și veți vedea centrul Arcadia Sărărie pe partea dreaptă. Ca puncte de reper, amintim Biserica Vulpe și Colegiul Economic Administrativ (fostul Liceu Economic nr. 1).

Consultații și investigații

1. Care este diferența între consultația inițială și consultația de control? Consultația de control se achită?

Consultatia inițială reprezintă prima întâlnire cu medicul. Daca în urma acesteia, medicul va recomanda efectuarea unui tratament, consultația următoare, efectuată în maximum 10 zile, este considerată consultație de control. Aceasta din urmă se achită în conformitate cu tarifele afișate la recepții sau comunicate în Call Center.

2. Se pot efectua la Arcadia investigatii imagistice precum RMN, CT, mamografii?

Da, la Arcadia puteți beneficia de astfel de servicii medicale la Centrele de Imagistică Medicală Sărărie și Cicoarei.

3. În ce constă pregătirea înaintea efectuării unei ecografii abdominale?

În cazul adulților: Este necesar repaus alimentar cu 6 - 8 ore înainte. Cu o oră înainte, consumați 1 litru de apă plată (evitați lichidele acidulate sau colorate), astfel încât vezica să fie plină în momentul efectuării ecografiei.

În cazul copiilor: Pentru sugari, se recomandă repaus alimentar de minimum 2 – 4 ore, iar pentru copiii mai mari, 6 – 8 ore. Prezența alimentelor în stomac sau balonarea reprezintă factori perturbatori. Copiii mai mari vor consuma multe lichide înainte și vor evita urinarea cu câteva ore înaintea examinării. Pentru cei mici, poate fi necesară repetarea examinării, până se realizează umplerea optimă a vezicii. În cazul în care se dorește observarea unor reziduuri vezicale patologice, ecografia se va realiza atât înainte, cât și după urinare.

4. În ce format se eliberează rezultatele radiografiilor făcute la Arcadia?

Rezultatele radiografiilor sunt eliberate sub formă scrisă și pe CD.

Analize de laborator

1. Doresc să fac toate analizele pentru o evaluarea stării mele de sanatate. Cum trebuie să procedez ?

Pentru a obține o imagine de ansamblu a stării  dvs. de sănătate, vă sfătuim să vă programați pentru un bilanț Quick Check. Acestea sunt adaptate vârstei și nevoii fiecărui pacient și se pot realiza într-o singură zi. Pachetele Quick Check conțin consultații multidisciplinare, seturi standard de analize de laborator și explorări imagistice. O altă posibilitatea este de a vă programa la o consultație de medicină internă, în baza căreia medicul vă va recomanda analizele și investigațiile de care aveți nevoie.

2. Care este pregătirea necesare în vederea recoltării analizelor?

De regulă, analizele medicale se recoltează dimineața, cu repaus alimentar prealabil. Unele analize au însă un protocol special; de aceea, vă recomandăm să întrebați medicul curant înainte sau să sunați la numărul de Call Center – 0232 920 pentru a primi îndrumare.

3. Care este prețul analizei X ?

Tarifele analizelor medicale pot fi consultate la recepțiile Arcadia sau pot fi obținute sunând la Call Center – 0232 920.

4. Care este durata de execuție a analizei X ?

Durata de execuție a analizelor poate fi consultată pe site, aici.

5. Cum pot intra în posesia rezultatelor analizelor medicale în original ?

Pentru a primi rezultatele analizelor în format tipărit, vă rugăm să vă prezentați la recepția Arcadia, având asupra dumneavoastră actul de identitate.

6. Cum pot afla rezultatele analizelor în situația în care nu pot reveni în clinică pentru a le ridica în format fizic?

În momentul achitării analizelor la recepție, veți primi codul de probă.

Cu ajutorul acestui cod și al CNP-ului dumneavoastră, veți putea vizualiza rezultatele pe site-ul Arcadia, în secțiunea Acces Analize. Excepție fac analizele de anatomie patologică, ce trebuie ridicate personal de la recepție, de către titular.

Intervenții spital și nașterea la Arcadia

1. Ce trebuie să fac dacă doresc să nasc la Maternitatea Arcadia?

Primul pas îl reprezintă stabilirea unei întâlniri cu un consilier Arcadia, pentru a afla toate informațiile necesare. Ulterior, aveți ocazia să vizitați Maternitatea, pentru a observa condițiile de îngrijire și spitalizare.

Dacă luați decizia de a naște la Arcadia, veți reveni la Biroul de Consiliere Pacienți (situat la parterul Spitalului Multidisciplinar), pentru a semna contractul de naștere aferent pachetului de naștere pentru care optați.

2. Vreau să fac o intervenție la Arcadia. Care sunt pașii necesari?

Primul pas îl reprezintă consultația la medicul curant. Pe baza acestei discuții și a informaților despre cazul dumneavoastră medical, veți discuta cu un consilier Arcadia.

Ulterior, medicul curant va programa intervenția de comun acord cu dumneavoastră, la o dată și o oră agreată de ambele părți. Până la internare, este necesar să se parcurgă protocolul preoperator, să se semneze contractul de internare și să se achite contravaloarea serviciilor medicale ce urmează a fi efectuate.

Ulterior, vi se va comunica, din partea Biroului de Consiliere Pacienți, când trebuie să vă prezentați la spital pentru internare.

3. Ce documente trebuie să prezint în momentul internării?

Vă rugăm să aveți la internare cartea de identitate, certificatul de naștere (în cazul copiilor), bilet de trimitere model CAS, cardul de sănătate (pentru serviciile accesate cu decontare CAS) sau adeverință care atestă calitatea de asigurat (acolo unde este cazul), dosar medical cu rezultatele investigațiilor ce au legătură cu motivul internării, cât și alte documente specificate de către Biroul de Consiliere Pacienți.

4. Cu cât timp înainte de intervenție trebuie să mă prezint pentru internare?

Depinde, în funcție de pregătirea necesară. Vă rugăm să întrebați la Biroul de Consiliere Pacienți ora de prezentare pentru internare.

5. Ce se întamplă dacă, pe durata spitalizării, îmi sunt recomandate servicii medicale neprevăzute inițial?

Cu acordul și informarea dumneavoastră prealabilă, investigațiile suplimentare vor fi efectuate. Vă recomandăm să vă interesați de constul serviciilor medicale înainte de efectuarea acestora. În funcție de situație, serviciile suplimentare efectuate pe durata internării vor fi achitate în momentul externării.

6. Ce lucruri trebuie să aduc de acasă pe durata internării?

Vă recomandăm să luați cu dumneavoastră articolele personale de îngrijire și igienă pe care le folosiți în mod obișnuit: lenjerie intimă, pastă și periuță de dinti, antiperspirant, creme sau alte cosmetice.

Veți primi de la spital pijamaje, papuci de casă, halat, prosoape, gel de duș și șampon.

7. Care este programul de vizită al spitalului Arcadia?

Pacienții internați pot vizitați de luni până vineri, între orele 12:00 – 19:00 și în week-end (sâmbătă, duminică), între orele 10:00 – 19:00.

8. Pot să aduc în dar flori unei paciente internate?

Da, însă din motive epidemiologice, florile vor fi păstrate în exteriorul rezervei.

9. Pot să îi aduc mâncare unui pacient internat?

Nu este nevoie. Toți pacienții internați primesc cele 3 mese zilnice de la bucătăria proprie a spitalului.

10. Ce trebuie să fac pentru a obține certificatul de naștere al copilului după ce am născut la Arcadia?

La externare, veți primi de la Biroul de Consiliere Pacienți Arcadia certificatul constatator al nașterii, împreună cu lista de documente pe care le veți depune apoi la Direcția de Evidență a Persoanelor – Starea Civilă din localitatea de domiciliu, în termen de 15 zile de la naștere.

Lista documentelor poate fi consultată și aici.

Plată servicii medicale

1. Cum pot afla prețurile serviciilor de spital (intervenții chirurgicale, spitalizare)?

Prețurile serviciilor de spital sunt disponibile la Biroul Consiliere Pacienți – situat la parterul spitalului Arcadia – deschis de luni până vineri, între orele 08:00 – 20:00 și sâmbătă, între orele 08:00 – 14:00.Puteți lua legătura cu Biroul de Consiliere Pacienți la numele de telefon +40755 100 713 și +40758 102 245 (disponibile permanent, pe durata programului de lucru).

De asemenea, puteți trimite un e-mail cu numărul dumneavoastră de telefon la adresa de e-mail info@arcadiamedical.ro și veți fi contactat de un consilier Arcadia cu informațiile care vă interesează.

2. Când se achită serviciile medicale de spital?

Serviciile medicale de spital se achită în momentul internării. Serviciile suplimentare efectuate pe durata spitalizării vor fi achitate fie după efectuarea lor, fie la externare.

3. Când se achită serviciile medicale de policlinică?

Serviciile medicale de spital se achită înainte de efectuare.

4. Pot achita serviciile medicale cu cardul?

Da, puteți achita serviciile medicale efectuate la Arcadia și cu cardul. Pentru plata în rate, se acceptă cardurile Garanti Bank, Banca Transilvania și Credit Europe Bank.

Firme de asigurări

1. Cu ce firme de asigurări colaborați pentru serviciile de policlinică și/sau spital?

Firmele de asigurări cu care colaborăm sunt: Signal Iduna, Allianz Țiriac, Europe Asistance, Medical Ocupațional, Unica.

2. Care sunt serviciile medicale acoperite prin firmele de asigurări?

Vă rugăm să luați legătura cu firma de asigurări cu care aveți contract pentru a afla care sunt serviciile medicale acoperite.

3. Ce documente trebuie să prezint la recepție dacă vin prin intermediul uneia din firmele de asigurări cu care colaborați?

Vă rugăm să aveți la dumneavoastră cartea de identitate, recomandarea privind necesitatea efectuării serviciilor medicale (unde e cazul), documentele medicale recente care au legătură cu prezentarea, alte documente în funcție de situație (ce vor fi precizate de către firma de asigurări sau de Biroul de Consiliere Pacienți Arcadia.

4. Dețin o asigurare privată de sănătate la o firmă ce nu se regăsește pe lista celor care colaborează cu Arcadia. Cum pot folosi asigurarea?

În acest caz, puteți beneficia de servicii medicale la Arcada, achitând serviciile medicale. Ulterior, veți înainta documentele medicale și financiare firmei de asigurări, iar firma va achita contravaloarea în consecință.

5. Cum pot lăsa un feedback (sugestie/sesizare/apreciere) în urma experienței avute în Arcadia?

Feedback-ul este încurajat! Ne puteți transmite opinia dumneavoastră prin intermediul chestionarelor de pe site sau de la recepții, la adresa de e-mail info@arcadiamedical.ro sau pe pagina noastră de Facebook.